Većina zna da su mlečni proizvodi izvanredan izvor kalcijuma. Ovo veoma često bude izgovor da se mlečni proizvodi u prevelikim količinama svakodnevo unose. Preterivanje sa količinom mlečnih proizvoda može dovesti do porasta telesne mase i to pretežno u pojasnoj regiji.

Osobe koje imaju povećanu težinu se pridržavaju pravila posne ishrane. Vegeterijanci, vegani, kao i osobe koje ne podnose mlečni šećer ili imaju alergiju na proteine mleka moraju izvor kalcijuma potražiti u alternativnim izvorima.

Moguće je imati zdravu ishranu bez mlečne hrane.

Kada je tzv. „slatko mleko“ u pitanju, u Solar 511 programu, preporučujem zamenska mleka, kao što je bademovo, kokosovo, heljdino, ovseno, ali u manjim količinama.

Konzervirana riba sa kostima, kao što su sardine, sadrži veću količinu kalcijuma i savetujem da se jede za doručak.

Vitamin D3 i K

Orašasti plodovi i susam su ukusna i kvalitetna zamena. Orašasti plodovi se jedu u sirovom stanju, ali ih treba nakvasiti do 12h da bi se neutralizovali fitati koji ometaju ne samo resorpciju kalcijuma, već i svih dobrih nutrijenata, kao što su selen, cink, magnezijum i gvožđe.

Biljna hrana: Kelj, brokoli, beli pasulj, zelenolisno povrće, chia seme, suncokret, suve smokve, predstavljaju odličnu zamenu mlečnim proizvodima.

Jednostavno rečeno, rešenje je u količinama. Potrebno je da kao odrasla osoba unosimo preko 1000mg kalcijuma dnevno, dok su potrebe kod dece dvostuko manje.

Evo liste namirnica bez laktoze koje sadrže visok nivo bioraspoloživog kalcijuma:

  • Biljno mleko: 300mg kalcijuma po šolji (230ml);
  • Sokovi od lisnatog povrća: oko 300mg kalcijuma po šolji;
  • Sušene smokve: 100mg kalcijuma u pet smokvi;
  • Kelj: 100mg kalcijuma u porciji od 1/2 šolje;
  • Brokoli: 100mg kalcijuma u 1/2 šolje za posluživanje;
  • Puter od badema: 75mg kalcijuma u 2 kašike;
  • Tahini – susamov puter: 75mg kalcijuma u 2 kašike;

Pored izbegavanja i potpune eliminacije mlečnih proizvoda imate mogućnost da upotrebljavate enzimske dodatke laktaze, koji će pomoći da se smanji netolerancija na laktozu, tj. mlečni šećer čak do 50gr dnevno. Svakako da su rezultati individualni, pa je savet da ipak budete obazrivi.

Kao i za sva stanja i ovde preporučujem probiotike i prebiotike, a u zavisnosti od kliničke slike pacijenta i stanja digestivnog trakta odabir sinbiotika je specifičan.

Podvlačim da su bakterije iz grupe Bifidobakterija najvažnije.

Ukoliko imate ovu vrstu problema ili se pridržavate ishrane koja isključuje životinjske produkte obavezno mislite o dovoljnom unosu kalcijuma.

Dr Jelena Nela Solar

Vaš, Solar Medical Center.

Kategorije

KONTAKTIRAJTE NAS

Pon - Pet 07:30 - 21:00
Subota 08:30 - 19:00
Nedelja Ne radimo

LOKACIJA

Zakažite pregled

Naše osoblje će u što kraćem roku da odgovori na Vaš zahtev i da vas obavesti o slobodnim terminima. Budite slobodni da zakažete pregled putem forme na sajtu.