Idealne godine kada nastupa menopauza su od 50, 52 do 55 godina. Sa posledičnim padom polnih hormona žena ulazi u period kada nastupa veći broj, ne baš prijatnih simptoma, koji mogu nepovoljno uticati na ostvarenje punog potencijala aktivnosti i smanjiti radnu sposobnost.

MENOPAUZA I SIMPTOMI

Pored smanjenja gustine kostiju, kadriovaskularnih tegoba, poremećaja laboratorijskih parametara lipidnog statusa i glukoze, umora, endokrinih, reumatoidnih, malignih, neurpsihijatrijskih bolesti, najčešće simptome na koji se žale pacijenti jesu čak i opadanje kose, slabiji tonus kože, porast u telesnoj masi i valunzi.

Kod većine žena ishrana i suplementacija dovode do olakšanja simptoma i bezbolniji prolazak kroz ovaj neprijatni period.

Kako ublažiti simptome menopauze ishranom i suplementima

ISHRANA I MENOPAUZA

Ishrana mora biti dobro balansirana kada se govori o odnosu ugljenih hidrata, proteina i masnoća, ali i izbor namirnica mora biti takav da one sadrže veće koncentracije tzv. mikronutijenata, kao što su minerali, vitamini, dovoljna količina korisnih masnih kiselina iz grupe omega3, kao i visok sadržaj vlakana o kojima smo ranije pisali.

Dosta svežih salata, zelenolisnog povrća, na zdrav način termički obrađenih namirnica (termostabilna ulja za dinstanje i prženje na manjim temperaturama), lagana nemasna mesa kao što su piletina, ćuretina, riba, krta crvena mesa, šumsko i bobičasto voće, kao i nakvašeni orašasti plodovi su uobičajena preporuka. Od poslastica insistiram na čokoladi sa >70% kakao delova.

SUPLEMENTACIJA

Suplementi koje preporučujem baziram na opštoj preporuci, a to je uvek D3 i probiotik, ali za pomoć u menopauzi – primena mora biti bazirana na subjektivnim smetnjama kao i na osnovu laboratorijskih nalaza koji se odnose na polne hormone i hormone i rad štitne žlezde. Magnezijum je od neprocenjivog značaja i konzumiran i doziran na pravilan način, u pravilnom periodu dana, kao i u dobro vezanoj farmakološkoj formi, pokriva veliki broj smetnji.

Danas se i kod nas u Srbiji mogu naći bioidentični hormoni koji, bez neželjenih efekata i na najprirodniji način, omogućavaju najbolju supstituciju ovog hormonalnog deficita. Nažalost, mali broj lekara poznaje ovu oblast i ne predlaže svojim pacijentkinjama primenu bioidentičnih hormona.

Poslednje, ali ne i najmanje važno, jeste fizička aktivnost. Ukoliko nemate mnogo vremena dovoljna će biti brza šetnja od najmanje pola sata koju ne može zameniti ni jedan lek ni suplement, jer se danas pristup bolestima u svetu zasniva na ravnopravnom odnosu između terapije, ishrane i fizičke aktivnosti.

Dr Nela Solar,

Solar Medical Center

Kategorije

KONTAKTIRAJTE NAS

Pon - Pet 07:30 - 21:00
Subota 08:30 - 19:00
Nedelja Ne radimo

LOKACIJA

Zakažite pregled

Naše osoblje će u što kraćem roku da odgovori na Vaš zahtev i da vas obavesti o slobodnim terminima. Budite slobodni da zakažete pregled putem forme na sajtu.