Opstipacija ili zatvor

Opstipacija predstavlja teškoću u protoku ili slabo frekventnu pasažu tvrde i suve stolice, a kao rezultat sporog kretanja hrane kroz debelo crevo. Većina ljudi ima zatvor sa vremena na vreme i uglavnom se problem reši promenom životnog stila i navika u ishrani.

Najverovatniji razlog za opstipaciju predstavlja manji udeo vlakana u ishrani u kojoj dominira industrijski tretirana „brza“ hrana bez mnogo svežeg povrća i voća.

Starije životno doba, nedostatak fizičke aktivnosti, dehidracija, poremećaj rada mišića, strukturne anomalije creva ili neurogene bolesti takođe mogu predstavljati uzrok ovom neprijatnom problemu.

Opstipacija, konstipacija ili zatvor ukoliko traju duže, mogu proizvesti niz smetnji i poremećaja koji su vezani za zadržavanje toksina i otpadnih materija u crevima. Upala tzv. „slepog creva“ nepijatan zadah, loš miris tela, obložen jezik, depresija, divertikuloza, umor, nadimanje, glavobolja, hemoroidi, kila, nesanica, gojaznost i proširene vene samo su mali broj simptoma.

Opstipacija - zatvor realno

Opstipacija i kako je se rešiti?

Kako debelo crevo predstavlja rezervoar za toksične, otpadne materije, nesvarene ili nedovoljno svarene hrane, njihovo zadržavanje može igrati ulogu u nastajanju dijabetesa, kandidijaze, bolesti štitne žlezde, ulceroznog kolitisa i migrene. Najopasniji rezultat dugogodišnjeg zatvora može biti karcinom debelog creva i zato se ovaj problem mora rešavati u što kraćem roku.

Opšta preporuka su vlakna čiji unos se mora povećati svežim voćem, svežim zelenim salatama i zelenolistnim povrćem, integralnim žitaricama i braon pirinčem. Unesite u svoj dnevni jelovnik špargle, mahunarke, kelj i prokelj, kupus, svežu šargarepu, beli luk i grašak. Azuki pasulj, ječam, jabuke, kruške, kupine, borovnice, smokve i suve šljive izvrstav su izvor solubilnih vlakana.

Mora se sprečiti pojava dehidracije što je argument da se pije što više vode, posebno ukoliko se dodaju vlakna, koja uz dosta vode nabubre i stvaraju mekšu stolicu.

Opstipacija može predstavljati veliki problem

Izbegavajte „brzu“ prženu hranu i koristite zdrave masnoće, kao što su maslinovo ulje, ulje od koštica grožđa, avokado i slično. Smanjenje mlečnih proizvoda, posebno onih gde je industrijskim postupkom dodavan šećer, kao što je kod onih koji imaju mali procenat masti.

Za brzo oslobađanje od zatvora voda se pije na svakih deset minuta do pola sata. Dodavanje proizvoda koji sadrže hlorofil, kao što su alge, izuzetno efikasno rešava problem.

Morate smanjiti i količinu soli i jakih začina. Regularno i redovno vežbanje, joga i kardio treninzi, takođe bi trebalo da postanu rutina u trajanju od pola sata.

Poslednje, ali ne i najmanje važno, je primena probiotika kojima su dodata i prebiotska vlakna u vidu fruktooligosaharida (FOS) i/ili inulin, a uzeti uveče pre spavanja kada je prošlo najmanje dva sata nakon večere. U većini slučajeva ovaj problem se reši na veoma zdrav način. Problem opstipacije, tj. zatvora nikako nemojte tolerisati ili smatrati normalnim stanjem već potražite pomoć ukoliko svi ovi saveti ne pomognu.

Dr Jelena Nela Solar

Vaš, Solar Medical Center.

Kategorije

KONTAKTIRAJTE NAS

Pon - Pet 07:30 - 21:00
Subota 08:30 - 19:00
Nedelja Ne radimo

LOKACIJA

Zakažite pregled

Naše osoblje će u što kraćem roku da odgovori na Vaš zahtev i da vas obavesti o slobodnim terminima. Budite slobodni da zakažete pregled putem forme na sajtu.