– Kako biti umeren? Koja su pravila da ostanemo fit i zdravi u ovom periodu? –

Nikada nismo bili toliko zabrinuti za svoje zdravlje i nikada se ishrana nije smatrala toliko važnom za očuvanje dobrog zdravlja kao tokom ove godine. Danas se kompletan životni stil smatra snažnim faktorom prevencije.

Većina nas je motivisana da tokom praznika ne pretera u hrani i piću, sve dok se uz dobro raspoloženje i društvo ne servira bogata trpeza. Običaj da se svaka proslava obeleži raznim jelima, desertima, a posebno pićem pre, za vreme i posle obroka – je tipičan za našu sredinu.

Danima posle proslava ne možemo da se vratimo u uobičajeni režim ishrane i fizičke aktivnosti. Mamurni smo, teški, otečeni i bez energije.

Zbog svega ovoga potrebno je da imamo smernice kako uživati, a da se potom ne razbolimo, da ne dobijemo na težini i povećamo rizik od velikog broja bolesti koje prati povećan šećer, holesterol, trigliceridi, a imunitet oslabi.

Zdrava ishrana tokom praznika

Sledi nekoliko saveta o tome kako uživati u prazničnoj trpezi, a da ne naškodimo svom zdravlju:

  1. Da bismo bili umereni u jelu i piću tokom dana i večeri, moramo dan početi dobro izbalansiranim doručkom.

Prema programu Solar 511 doručak mora da sadrži optimalnu količinu masnijeg proteina. Doručak mora biti jak i kaloričan, jer će vam energija biti viša tokom celog dana. Kada je tako, ni apetit neće biti veći. Najbolji izvor ovog sadržaja su jaja. Takođe, bitno je da ujutru ne jedete slatko i voće jer ćete ubrzo biti gladni.

Tvrdo kuvano jaje je najbolji doručak. Odlično je u kombinaciji sa integralnim hlebom.

Sve vrste omleta sa povrćem ili slaninicom, kajgana, slane palačinke od heljde, ruska salata sa domaćim majonezom, takođe pripadaju dobro odabranom doručku.

Kada imate doručak najkasnije do 10:30 h, koji sadrži masnoće i proteine, kontrola apetita biće očuvana.

  1. Za prazničnim trpezama počnite obrok činijom salate ili čorbom od povrća, bez rezanaca ili knedlica. Odaberite namirnice poput mesa i provrća.
  2. Za ručak možete jesti roštilj i manje masno pečenje, uz salate.

Sarma, mnogima neodoljiva, je dozvoljena, ali samo ukoliko uz nju ne jedete hleb. Hleb posebno izbegavajte za ručak i večeru.

  1. Napravite pauzu 2 sata između ručka i deserta.

Sačekajte sa desertom jer Vaše telo ima komplikovan zadatak da metaboliše i svari ručak. Kada bi odmah po završetku prazničkog ručka ili večere uneli tortu i kolače, doveli bi metabolizam u stanje konfuzije. Konfuzija se stvara jer se belančevine i šećeri vare različito i zato se posle takvih obroka osećamo loše.

  1. Večeru, takođe, počnite sa zelenom salatom, kupus salatom, grilovanim povrćem. Jaka, masna jela, hleb i torte – nikako nemojte jesti za večeru.

Najbolji izvor proteina za večeru su grilovana ili pečena piletina, ćuretina ili manje masna riba kao što su pastrmka, smuđ i oslić.

Grilovane lignje su dobar izbor večere, uz hladnu salatu od blitve sa belim lukom.

Ponavljamo jer je izuzetno važno – U toku dana i uveče jedite više povrća i nemasno meso, a integralne žitarice, kao izvor ugljenih hidrata, jedete samo samo ujutru uz doručak.

  1. Da bi kontrolisali apetit tokom praznika ili zime, 30 minuta pre ručka i večere popijte jednu do dve čaše vode sa malo limuna.

Ukoliko nikako ne možete suzbiti apetit, pre svakog obroka uzmite probiotik. Ovo je način da ujedno poboljšate zdravlje i imunitet.

  1. Fizička aktivnost je osnova dobrog zdravlja.

Ako nemate vremena i volje za profesionalnim treninzima, svako jutro pešačite 20 do 30 minuta. Menjajte ritam hoda u pravilnim intervalima da biste podigli puls. Detaljan opis ovog treninga nalazi se u programu Solar 511.

Ukoliko ujutru brzo hodate, tokom dana ćete imati bolju kontrolu apetita. U slučaju da napravite određene izuzetke – greške u ishrani, oni se neće mnogo odraziti na vaše zdravlje ili izgled. Dešava se da nikako ne možete brzo hodati ujutru, onda pokušajte da organizujete ovaj lagani, a veoma efikasni trening pre ručka ili večere. Tada bi, optimalno, dužina trajanja hoda bila od 30 do 45 minuta.

Program Solar 511 poštuje još jedan princip posle prazničnih izleta u prejedanje. Detoksikacija tela je neophodna da bi nam se oporavila crevna flora i telo očistilo od veće količine masnoća, šećera i alkohola koji smo uneli. O detoksikaciji Vam pišemo uskoro.

Pazite na zdravlje i tokom praznika,

Vaš Solar Medical Center.

Kategorije

KONTAKTIRAJTE NAS

Pon - Pet 07:30 - 21:00
Subota 08:30 - 19:00
Nedelja Ne radimo

LOKACIJA

Zakažite pregled

Naše osoblje će u što kraćem roku da odgovori na Vaš zahtev i da vas obavesti o slobodnim terminima. Budite slobodni da zakažete pregled putem forme na sajtu.